background-01

download stripova

Joseph Shuster

Subota, 21 Srpanj 2018 12:35

Joe shuster 1975Joseph "Joe" Shuster ( July 10, 1914 – July 30, 1992)

bio je kanadsko-američki umjetnik stripova najpoznatiji za stvaranje lika Supermana, s autorom Jerryom Siegelom, u Action Comics.

Shuster je bio uključen u brojne pravne bitke nad vlasništvom Supermanova lika. Njegova karijera nakon Supermana bila je relativno neuspješna, a sredinom 1970-ih Shuster je potpuno napustio teren zbog djelomične sljeposti.

On i Siegel su bili uvršteni u knjigu stripova Will Eisner Comic knjigu slavnih 1992. godine i Hall of Fame u Jack Kirby 1993. Godine 2005. kanadska udruga za strip knjigu stvorila je Joe Shuster nagrade, imenovane u čast Umjetnika iz Kanade.

Joseph Shuster rođen je u Torontu u židovskoj obitelji. Njegov otac, Julius Shuster (izvorno Shusterowich), imigrant iz Rotterdama, imao je  krojačku radnju u Torontu. Njegova majka, Ida (Katharske), došla je iz Kijeva u Ukrajini. Njegova obitelj, uključujući i sestru Jean, a Shuster je pohađao javne škole Ryerson i Lansdowne. Jedan od njegovih rođaka bio je komičar Frank Shuster kanadske komične momčadi Wayne i Shuster. Imao je i brata po imenu Frank.

Kao mladi, Shuster je radio kao novinski dječak za Toronto Daily Star. Obitelj je jedva sastavljala  kraj s krajem.
„Ja bih otišao iz dućana u dućan u Torontu i pokupio sve što su izbacili. Jednog dana sam imao dovoljno sreće da nađem gomilu papira za tapete koje su bile neiskorištene i preostale iz nekog posla. Pozadina tog papira je bila prazna, naravno. Znači, to je bio zlatni rudnik, a ja sam otišao kući sa svakim kolutom koji sam mogao nositi. Dugo sam koristio tu pozadinu“.

superman 01Negdje 1924, kada je Shuster imao 9 ili 10 godina, njegova se obitelj preselila u Cleveland, Ohio. Tu je Shuster pohađao Glenville High School i sprijateljio se sa svojim kasnim suradnikom, književnikom Jerryjem Siegelom, s kojim je počeo objavljivati ​​fanzine znanstvene fantastike zvane Science Fiction. Siegel je opisao svoje prijateljstvo sa sramežljivim Shusterom: "Kada smo se Joe i ja prvi put susreli, bilo je to kao da su se prave kemikalije spojile."

Dvojac se razvio u stripu kod Nacionalnih savezničkih publikacija Major Malcolm Wheeler-Nicholsona, budućeg DC Comicsa, koji je radio na orijentiru New Fun - prvoj seriji stripova koja se sastojala isključivo od originalnog materijala, a ne uporabe bilo kakvih novopisanih novinskih stripova - musketeer swashbuckler "Henri Duval" i nadnaravni borac za borbu protiv kriminala, "Doctor Occult", kako u New Fun No 6 (listopad 1935). U intervjuu iz 1992. godine, u kojem je koristio buduće ime novog izdavača, izjavio je da dva uzorka nisu objavljena:
Jedan je nacrtan na smeđom papiru za omatanje, a drugi je nacrtan na stražnjoj pozadini iz Toronta. I DC ih je odobrio. Nevjerojatno! Ali DC je rekao: "Sviđaju nam se vaše ideje, volimo vaše skripte i volimo vaše crteže. Ali molim vas, kopirajte priče u olovku i tintu na dobrom papiru“. Zato sam zatražio  svoju majku i oca da mi posude novac da kupim neki pristojan papir, prvi papir za crtanje koji sam ikada imao, kako bi ove priče ispravno dostavio DC Comicsu.

Siegel i Shuster su prvo stvorili ćelavog telepatskog zločinca koji vlada cijelim svijetom. Pojavio se u kratkoj priči "The reign of the Superman" u Science fiction #3, objavljenoj 1933. godine. Siegel je promijenio lik u superjunaka 1933., malo je držao do ili nije bilo sličnosti s njegovim zločinačkim imenjakom i počeo je šestogodišnji zadatak pronalaženja izdavača. Naslovivši ga "The Superman", Siegel i Shuster ponudili su ga nakladniku "Consolitaded Book", koji ga je izdao u crno–bijelom stripu, nazvanom Detective Dan: Secret operative no. 48. Iako je dvojac primio ohrabrujuća pisma, "Consolidated" nije nastavio objavljivati strip. Shuster je to uzeo k srcu i spalio sve stranice priče, a preživjela je samo zato jer ju je Siegel spasio iz vatre. Siegel i Shuster su usporedili ovaj lik s Slamom Bradleyem, pustolovom kojega je dvojac stvorio za Detective comics (svibanj 1939.).

Par je promijenio lik 1934. Postao je više kao junak u mitskoj tradiciji, inspiriran likovima kao što su Samson i Herkul koji bi ispravljali nepravdu, boreći se za socijalnu pravdu i protiv tiranije. U toj fazi predstavljen je kostim, Siegel se kasnije prisjećao da su stvorili "vrstu kostima i dali mu veliko slovo S na prsima i ogrtač, čineći ga što su više mogli šarenijim i karakterističanijim". Dizajn je bio baziran na kostimima u stripovima kao što su Flash Gordon, i također djelomično temeljeni na tradicionalnoj odjeći cirkuskog snagatora. Međutim, ogrtač je bio vidljivo drugačiji od viktorijanske tradicije. Gary Engle opisao ga je kao "presudnog u popularnoj kulturi" u Superman at fifty: The persistance of legend. Gaće preko hlača izgled je uskoro utvrđen kao osnova za mnoga buduća superjunačka odijela. Ovoj trećoj verzija liku su date izuzetne mogućnosti, fizička priroda kao suprotnost mentalnim sposobnostima kriminalca Supermana.

Supermanovo ime je bilo inspirirano filmovima, Shuster je izjavio 1938. "Jerry je stvorio sva imena. Bili smo veliki fanovi filmova, i bili smo veoma inspirirani glumcima i glumicama koje smo vidjeli. Za Clarka Kenta, komibinirao je imena Clark Gable i Kent Taylor. Metropolis, grad u kojemu Superman radi, dolazi od filma Fritza Langa (Metropolis 1927.), kojega smo obojica voljeli".


Siegel i Shuster prodali su prava tvrtki u zamjenu za 130 dolara i ugovor za opskrbu izdavaču s materijalom.

Smatra se da je Siegel i Shusterov status kao djeca židovskih useljenika utjecao na njihov rad. Timothy Aaron Pevey je tvrdio da su stvorili "imigrantsku figuru čija je želja bila da se uklopi u američku kulturu kao američku", nešto što Pevey osjeća ulogu u važan aspekt američkog identiteta.

Pregledano 543 puta

Najčitanije zadnjih 30 dana